Jest to mini forum o ots.
Administrator
Skrypt nie jest mój
Tak więc zaczynamy.
Działanie jest proste, tworzymy studnię o Action ID: 4444. Po nabraniu wody do pojemnika możemy jej użyć na 3 sposoby:
*Ożywić elfa na 1 minutę, używając butelki na świeżym ciele
*Użyć wody jako słabego manafluida
*Wylać na ziemie powodując wyrośnięcie wysokiej trawy na 20 sekund.
data/actions/scripts/elven.lua
function empty(uid) doChangeTypeItem(uid,0) doSetItemSpecialDescription(uid,' ') doSetItemActionId(uid,0) end local ELF_BODY= {2945, 2979, 2981, 6003, 6011, 6012} -- thx for Szuwar function kill(id) local pos=getCreaturePosition(id) doSendMagicEffect(pos,13) doTeleportThing(id,{x=30,y=127,z=7}) --Jakaś nieużywana pozycja w której nasz elf zginie nie zostawiając ciała doCreatureAddHealth(id,-1160) end function grow(param) if param.i==1 then doCreateItem(2781, 1, param.pos) param.i=2 addEvent(grow,5000,param) elseif param.i==2 then param.pos.stackpos=1 local z=getThingfromPos(param.pos) while z.itemid~=2781 and z.itemid>0 do param.pos.stackpos=1+param.pos.stackpos z=getThingfromPos(param.pos) end if z.itemid==2781 then param.i=3 doTransformItem(z.uid,2782) addEvent(grow,20000,param) end else param.pos.stackpos=1 local z=getThingfromPos(param.pos) while z.itemid~=2781 and z.itemid~=2782 and z.itemid>0 do param.pos.stackpos=1+param.pos.stackpos z=getThingfromPos(param.pos) end if z.itemid==2781 or z.itemid==2782 then doRemoveItem(z.uid,1) end end end function onUse(cid, item, frompos, item2, topos) if isInArray(ELF_BODY,item2.itemid) == 1 then --thx for Szuwar doSendMagicEffect(topos,13) doRemoveItem(item2.uid,1) local elf=doSummonCreature("Elf",topos) doConvinceCreature(cid,elf) doCreatureAddHealth(elf,-80) empty(item.uid) addEvent(kill,60000,elf) return 1 end if item2.uid==cid then doPlayerAddMana(cid,math.random(5, 25)) doSendAnimatedText(getCreaturePosition(cid),'Aaach ..',16) empty(item.uid) return 1 end doDecayItem(doCreateItem(2025, 1, topos)) local p = {i=1} p.pos=topos addEvent(grow,3000,p) empty(item.uid) return 1 end<b>
Aby być w stanie nabierać wodę ze studni modyfikujemy istniejący plik fluids.lua
</b>function onUse(cid, item, frompos, item2, topos) if item2.actionid == 4444 and item.type==0 then doChangeTypeItem(item.uid,1) doSetItemSpecialDescription(item.uid,'It is mistic elven water.') doSetItemActionId(item.uid,4444) if item2.type==1 then doChangeTypeItem(item2.uid,0) doSetItemSpecialDescription(item2.uid,' ') doSetItemActionId(item2.uid,0) end return 1 end<b>
data/actions/actions.xml
</b><action actionid="4444" script="elven.lua" /><b>
Offline